Wednesday 24 December 2014

Kaži "no", ho, ho, ho!




Protekle dve nedelje i više sam provela totalno preplavljenja umorom, negativnošću, potpuno poražena osećajem razočarenja...u ljude, u situaciju, pomalo u život. Naiđe to tako meni u ovo doba godine.  Imam utisak da svake godine u ovo vreme podsvesno sabotiram moj pokušaj da mi bude lepo. Za ove dane me ne vezuju baš lepe uspomene, naprotiv. Nista to znali, ali ovi praznici su mi nekada bili bolni, traumatični, oboleženi nesrećom i tugom. Neću detaljno o tome, to su jako intimne stvari o kojima nisam još uvek spremna da pričam. Međutim, ti ružni momenti mi se poput nekog cunamije, lavine svaki put vrate u srce i u misli iako sam do sada sve to trebala nekako da prevaziđem, jer sam u međuvremenu doživela divne stvari koje su me usrećile i ispunile život radošću. Podsvest i ljudska duša su čudo. Povučem se, zatvorim, čekam da sve prođe i da se vrati život u normalu. Iz nekog inata da donosim nikave rezolucije, odluke, ne slavim, ne pravim ni od čega "big deal", ne učestvujem u ovom prazničnom ludilu, ne kupujem poklone, ne kupujem haljinu za novogodišnju noć, pritajim se, ućutim. A, ono što je najgore,  sasvim nesvesno, iako to ne želim, čini mi se da tako pokvarim i drugima praznike, jer, kako kažu, ovo su dani kada "mora" da vlada lepota, radost, kada se slavi, pevaju pesmice, raduje. Moram da isplaniram savršeno božićni ručak, da napravim i ukrasim kolačiće sa prazničnom tematikom. Moram. Obećala sam sebi da ću deci stvarati lepe, magične uspomene, ali onda shvatih koliko je to zamorno i opterećujuće.  Šta mi je činiti? Moram da zađem duboko u sebe i popravim sama štetu koja je napravljena. Nemam ni snage ni želje da prolazim kroz proces psihoanalize ili još gore, da se potrudim da ostavim prošlost za sobom. Ona je deo mene, deo onoga što sam postala. I onda mi se upalila sijalica i shvatih da ja ništa NE moram. I da od tog silnog "moranja" sama sebi stvaram pritisak. Shvatih da sebi dugujem više "ne" nego "da", iako je "ne" negacija, odričnost, a "da" nešto pozitivno, reč koja navodno otvara vrata života. Ne, ne, ne. To će biti moja rečca za kraj ove 2014. i početak 2015. godine.

~ NE moram da uvek budem prijatna, nasmejana i fina.

~  NE moram svima da se osmehujem.

~ NE moram svima da udovoljavam.

~ NEću više da stalno osećam krivicu zbog nečega što činim samo za sebe.

~ NE moram da trpim toksične ljude.

~ NE moram da ispunjavam tuđa očekivanja.

~ NE moram da budem savršena majka i domaćica.

~ NE moram danas da završim sve poslove sa spiska.

~ NE moram svaki dan da kuvam toplo, domaćinsko jelo.

~ NE mora nešto da bude teško, da bi bilo vredno.

~ NE moram više nikome da ćutim.

~ NEću izbegavati sukobe onda kada ustvari želim da puknem.

~ NE moram da napravim savršen i komplikovan božićni ručak.

~ NE moram da uživam u praznicima.

~ NE moram umesim zilion keksića kako bih "ispunila očekivanja" food blogera.

~ NE moram savršeno da ukrasim stan za praznike.

~ NE moram sve da radim sama.

~ NE moram stalno da se ustručavam.

~ NE moram stalno da budem logična i prizemna.

~ NE moram da kažem "izvini" čak i onda kada nisam kriva.

~ NE trebaju mi ljudi koje se ne raduju sa mnom.

~ NE moram da dajem, a da ne dobijam ništa zauzvrat.

~ NE očekujem, samo se nadam.

~ NE čekam, samo se unapred radujem.


Vidite, ovde rečca "ne" nema više negativni prizvuk i značenje. Barem ne za mene, ne znam kako vi gledate na to, ali ovo moje "ne" zvuči kao jedno ogromno i glasno "DA".
Ništa se ne "mora", zar ne? Moranje je grč, pritisak, opterećenje, napor.

Mora samo da se (pre)živi i mora(mo) da budemo uvek tu za našu decu. Ništa više.

15 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Juce sam rekla jedno veliko NE. Uvek sam se trudila da udovoljim svima, da sve obaveze ispunim odmah, povlacila se pred drugim ljudima, ali juce mi je pukao film. Dosta sam brinula o drugima i dopustala im svasta, a sebe unistavala. Plasila sam se da kazem ne jer to sada ima posledice, ali mi je laknulo i po prvi put se osecam iskrenom prema sebi. Sve u svemu, razumem te i samo napred ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo na tome! Lepo je biti na raspologanju, lepo je pružati, međutim, nije lepo kada je to jednostrano i kada te ljudi tretiraju kao budalu zbog toga. ja nikada neću prestati da dajem, ali ne mogu svima, ne mogu stalno i ne mogu kada je totalno neuzvraćeno. Pozdrav i hvala na komentaru!

      Delete
  3. Oh, kako me ti uvek procistis!Sve ono sto osecam i iz cega ne mogu da se iscupam ti uoblicis u reci, a to je tako rasterecujuce!Ovaj tvoj blog je kao neka psihoterapija!Hvala ti na hrabrosti, uvek je i meni ulijes!!! :-D

    ReplyDelete
  4. https://www.youtube.com/watch?v=cR0tpFtd8pY
    u ovoj emisiji patrijarh pavle, izmedju ostalog, objasnjava sta znaci kad neko dobrotu shvati tako da bude dostupan svakome ko ce je zloupotrebiti, a sta znaci zastititi sebe od takvih pojava...
    mislim da je to kljuc. a ja sam u stalnom procesu iliti pokusaju da sebe prevaspitam u tom pravcu, i razumem o cemu pricas...
    inace, mislim da stvari iz proslosti ne treba zakopati i preci preko toga... naprotiv, mislim da bi trebalo kroz sve proci jer cemo samo tako moci da ponovo, ovog puta verovatno mnogo realnije, izanalizirati dogadjaje... makar zapisati, prepricati sebi sve, ne da bi neko citao, nego da mi pogledamo sta se zaista desilo. najbolje je uz dobrog psihoterapeuta, ali ako ga nemamo na raspolaganju, onda treba naci nacin i pomoci samom sebi.... I to opet pricam iz licnog iskustva...
    Slicne smo i po trecoj trudnoci, tako da.. nisi sama, ne brini...:)

    ReplyDelete
  5. E vala svaka ti je na mestu.
    Svako NE drugome je jedno mnogo vece DA sebi.
    Verujem da si se osecala mnogo rasterecenije i u skladu sa svojim bicem kad si sve ove reci stavila na "papir".

    ReplyDelete
  6. Moram da ti iskeno kazem da sam prvo ostala bez daha dok sam čitala, oseća se da si bila jako besna u trenutku pisanja. Inače, potpuno se slažem da jedno NE nekome, jeste sebi samoj korak i jedno veliko DA. :)

    ReplyDelete
  7. Ja sam ove godine i ljudima i svemu što me sekira rekla NE i to je bilo jedno ogromno DA za mene! Sa listom se potpuno slažem, nametnuta su nam ta neka očekivanja koja kao moramo ispuniti ali ako ona ne usrećuju nas, kako da očekujemo da s tim istim usrećimo ikoga drugog? Bravo za tvoje NE i slobodno ga koristi bez grižnje savjesti! Živjeli kolači iz Konzuma i kićenje bora u zadnji tren i spokojno izležavanje pred tv-om dok nas čeka hrpa veša za peglanje! :)

    ReplyDelete
  8. sladjana marjanovic2 February 2015 at 21:49

    Jako mi se svidja ovo sve sto pocinje sa Ne... Bas se covjek zapita zasto neke stvari radi. Ja sam odlucila ove godine da cu biti realna i ponasati se u skladu sa svojim osjecajima, znaci ako mi se nesto ne svidja, necu to raditi, necu lagati sebe ni druge, nabacivati lazne osmijehe na lice, imam pravo biti neraspolozena, imam pravo reci da mi nije do price, imam pravo nasmijati se glasno kad mi se smije, dosta mi je toga da se ogranicavam tudjim misljenjima i oceivanjima. Jednostavno zelim da zastanem i uzivam u zivotu kakav jest, da zivim ovaj trenutak kakav god on bio I da budem ono sto jesam.

    ReplyDelete
  9. Bio sam toliko depresivan kad me ljubavnica ostavila zbog drugog tipa nakon što smo hodali pet godina, pokušao sam je moliti da mi se vrati, odbila je i rekla da više ne osjeća ništa prema meni. nakon sve ljubavi koju smo dijelili u prošlosti, nisam mogao zamisliti svoj život bez nje, jer je moja ljubav prema njoj bila neprocjenjiva za razmjenjivati ​​iz bilo kojeg razloga, jednog dana dok sam pregledavao internet vidio sam komentar kako on ima moć vratiti bivšeg ljubavnika i odlučila sam se pokušati uvjeriti kontaktirajući ga i odmah sam to učinila, odgovorio je i objasnila sam kroz što prolazi i rekao je da je drugi tip upotrijebio vudu čaroliju na njoj zbog čega me ostavila zbog njega usprkos mojoj brizi za nju i obećanju da će mi pomoći da vratim svog ljubavnika, a također će mi pomoći da ga začaram da mi više ne može uzvratiti udarac, za manje od tri dana jedan čovjek je upucan od strane nepoznatih muškaraca na Floridi iu roku od 48 sati moja je djevojka bila u mojoj kući čekajući da se vratim s posla, a kad sam se vratio, počela je moliti, govoreći da joj je žao što nikada nije znala što ju je snašlo. hvala dr. apata na pomoći. kontaktirajte DR APATA za pomoć odmah putem e-pošte: drapata4@gmail.com. Također možete razgovarati s njim na WhatsApp/Viberu putem +1(425) 477-2744. kontaktirajte DR APATA za pomoć odmah putem e-pošte: drapata4@gmail.com. Također možete razgovarati s njim na WhatsApp/Viberu putem +1(425) 477-2744. kontaktirajte DR APATA za pomoć odmah putem e-pošte: drapata4@gmail.com. Također možete razgovarati s njim na WhatsApp/Viber putem +1(425) 477-2744

    ReplyDelete
  10. Pozdrav svima, ovdje sam da podijelim malo svjedočanstva. Moje ime je Naomi Samuel, imam 40 godina, udala sam se sa 31, imam samo jedno dijete i živjela sam sretno do kraja života. Nakon godinu dana braka moj muž je postao tako čudan i stvarno ne razumijem što se događa, spakiran je od kuće drugoj ženi, volim ga toliko da ga ne sanjam da ću ga izgubiti, dajem sve od sebe da osiguram svoju muž mi se vraća, ali sve bez pomoći, plače i plače tražeći pomoć, razgovarala sam o tome s njegovom obitelji, ali nisam dobila odgovor. Stoga mi je moja najbolja prijateljica Anna Johansson obećala pomoći. Ispričala mi je o čovjeku po imenu dr. Apata, rekla mi je da je on jako velik čovjek i pravi muškarac kojem se može vjerovati i da nema nikakve veze s ljubavnim problemima koje ne može riješiti i rekla mi je kako je pomogao bezbrojnim ljudima u ponovnoj izgradnji njihovog odnosa. Bio sam stvarno uvjeren, brzo sam kontaktirao njegovu e-mail adresu, drapata4@gmail.com ili njegov WhatsApp / viber s tim brojem (+66 81 302 8552). Objašnjavam mu sve svoje probleme, on mi je rekao da se ne moram brinuti da će svi moji problemi biti odmah riješeni. Rekao mi je što da radim da vratim muža, i ja sam to rekla, rekao je da će se moj muž vratiti nakon 3 dana i početi prositi, i to se stvarno dogodilo kako je rekao, bila sam jako iznenađena, to je tako nevjerojatno. Slava našeg odnosa s Bogom sada je vrlo bliska i oboje živimo sretno do kraja života. Ako naiđete na sličan problem, odmah ga kontaktirajte i riješite problem jednom zauvijek. I ja sam živi svjedok

    ReplyDelete
  11. Pozdrav prijatelji, drago mi je što mogu podijeliti svoje iskustvo s dr. Ajayijem, prolazila sam kroz teške trenutke u vezi jer je moj godinu dana mlađi zaručnik iznenada rekao da bismo trebali otkazati vjenčanje, da on više nije zainteresiran za mene, ja bila zbunjena i tražila pomoć, tako sam upoznala dr. Ajayija na internetu koji je napravio ljubavnu čaroliju i moj zaručnik je kleknuo da se ispriča i zahvaljujući dr. Ajayiju, sretno smo u braku. Kontaktirajte Dr. Ajayi Whatsapp: +2347084887094 nećete požaliti.

    ReplyDelete
  12. Moje ime, Naomi Samuel Nakon 12 godina braka, moj muž i ja smo se svađali na ovaj ili onaj način dok me nije konačno ostavio i preselio se u Kaliforniju kako bi bio s drugom ženom. Osjećala sam se kao da je moj život gotov i da su moja djeca mislila da više nikada neće vidjeti svog oca. Trudila sam se biti jaka samo prema djeci, ali nisam mogla kontrolirati bol koja mi je mučila srce, srce mi je bilo ispunjeno tugom i bolom jer sam stvarno bila zaljubljena u svog muža. Razmišljam o njemu svaki dan i noć i uvijek želim da mi se vrati, bila sam jako uzrujana i trebala sam pomoć, pa sam potražila pomoć na internetu i naišla na web stranicu koja sugerira da bi dr. Apata mogao pomoći svom bivšem povratku. Pa sam osjetio da bih trebao pokušati. Kontaktirao sam ga i rekao mi je što da radim. Učinila sam to i onda mi je napravio ljubavnu čaroliju. 48 sati kasnije suprug me stvarno nazvao i rekao mi da i njemu jako nedostaju djeca, tako nevjerojatno!! Dakle, vratio se taj dan, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se za svoju grešku i bol koju je nanio meni i djeci. Naš brak je bio jači nego prije, a sve zahvaljujući dr. APATI. On je tako moćan i odlučio sam podijeliti svoju priču na internetu da je dr. Apata bio pravi i moćni čarobnjak. Uvijek ću se moliti da poživi još dugo pomažući svojoj djeci u vremenima potrebe, ako ste ovdje i treba vam bivši ili je vaš muž otišao drugoj ženi, prestanite plakati, odmah kontaktirajte ovaj moćni kotač za sricanje. Ovo je njegova adresa e-pošte za kontakt na: {drapata4@gmail.com} ili WhatsApp / viber preko njegovog kontakta u nastavku (+447307347648) Hvala dr. apata.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails