Monday 20 January 2014

Dan 25. Knjige





Volim knjige. Želela bih da imam više vremena za čitanje i da su mi knjige na srpskom dostupnije. Čitam na grčkom, mada mi nije tako lako kao u poređenju sa engleskim i mojim maternjim jezikom. Ono što volim u vezi sa knjigama je putovanje u neki drugi svet, upoznavanje sa nekim novima idejama i mislima, volim one "aha momente" dok čitam, volim kada prepoznam svoja osećanja u rečima pisca. Neretko mi se dešava da mi nekim magičnim putem padne ruke knjiga koja na neki način odslikava i opisuje baš ono kroz šta i sama trenutno prolazim. Postoje knjige, ne tako teške, filozofske ili značajne za svetsku literaturu koje su me promenile, otvorile i inspirisale. Jedna od njih je "A woman speaks" od Anais Nin. Ovu knjigu sam spomenula jedno 200 puta na mom blogu. To je knjiga koja je me inspirisala da krenem da pišem blog. U knjigama Sophie Dahl sam se takođe prepoznala. Njen poetični, ženski, topli i beskrajno šarmantan način pisanja me je osvojio. Njene knjige su ustvari kuvari sa uspomenama, divnim opisima, iskrenim ispovestima. Način na koji ona piše je nešto čemu i sama težim. Trenutno čitam ovo. Radnja se odvija na mom omiljenom, magičnom ostrvu, na Krfu.
Zahvalna sam na sposobnosti da čitam. 

2 comments:

  1. Citanje me odrzava. Od malena, od uvek, uvek pre knjizara nego igracke. Andric, bolna Habjanovicka, carobni Momo, limunada od Mojsilovicke, nemam epitet za Miku Antica, Jova Zmaj - o njemu bas sutra drzim referat na nemackom - nosim Riznicu, kao podrsku. A onda inter nacionalisti - Slink, Sevalije ( samo zbog nje hocu da posetim UK), ona avanturistkinja ne mogu da joj se setim imena, nije Bromfild ali je predobra, klasici, Balzak -genije, pa Dima, Ostin, sestre Bronte, Kami... Sekspir, Remark, Zilahi..a volim i malog coveka sa velikim talentom Balasevica.

    ReplyDelete
  2. Trenutno čitam "7 godina kasnije" Žijoma Musoa, kojeg obožavam. Volim sve od njega, od Toni Parsonsa, Igoa, našeg najvećeg Andrića i Zmaja (Frau S, da se nas dve možda ne poznajemo? :)). Mirjana Đurđević i Jelica Greganović su mi otkrovenje od pre 2-3 godine, a Habjanovićku sam upoznala i mnogo razgovarala sa njm, tako da mi je ljubav prema njenoj književnosti obogaćena neprocenjivim iskustvom. Ne sećam se ko je napisao, ali knjigu "Kuća nemogućih ljubavi" ću još dugo pamtiti.
    Mnogo čitam i mogla bih do sutra nabrajati...ali stvarno sam srećna što u svom životu imam za prijatelje - knjige :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails