Saturday 28 December 2013

Dan 20. Uspomene

(painting by Andrea Banjac)



Ima ih puno, mada mislim da su mi najdraže uspomene vezane za najjednostavnije momente. To su trenutci kada se nekako svi delovi slagalice u jednom kratkom deliću vremena savršeno spoje i uklope. Zahvalna sam na tome što u srcu čuvam hiljadu takvih divnih uspomena. Pored fotografija, video zapisa i beleški, imam tu sposobnosti da većinu stvari pamtim, pa tako mogu da ih prizovem u bilo kom trenutku i da ih iznova proživim. Nostalgija koju stalno osećam sam do skora doživljavala kao manu, kao nemogućnost da prihvatim stvarnost.  Međutim, sada uviđam da je to dar. Pored nade u lepu budućnost i sposobnosti da vidim lepe stvari i momente u sadašnjosti, biram da se sećam lepih trenutaka iz prošlosti. I to nikako nije mana. Zahvalna sam na tome.

3 comments:

  1. To si fino izrazila; "...kada se svi djelovi slagalice u jednom momentu savršeno sklope."
    Ima momenata kada je dovoljna neka sitnica iz okoline ili slika iz glave da se momentalno osjećamo drugačije. Može i miris koji nismo dugo osjetili da nas odvede u prošlost ili, zašto ne, u budućnost.
    Ja u zadnje vrijeme želim da se sjetim osjećaja iz djetinjstva jer mislim da se u djetinjstvu krije srž naše ličnosti.
    Jednom rječu; Uspomene su kristalizirana osjećanja.

    ReplyDelete
  2. ova mi se svidja "Nostalgija koju stalno osećam sam do skora doživljavala kao manu, kao nemogućnost da prihvatim stvarnost. Međutim, sada uviđam da je to dar."

    najdraza uspomena je vezana za jedan trenutak kad sam najsnaznijom zenom na citavoj planeti,kao neka vrsta samospoznaje... a desilo se na jednoj plazi,u ranim dvadesetim sa ljudima koje sam poznavala manje od nedelju dana... nisam bila na drogama ( hahaha) ... prosto da ne poverujes koliko je kontradiktorno ...

    secanja cuvam u svojim dnevnicima, leto po zavrsetku IV razreda, Robinzon Kruso i ideja moje majke da pocnem da pisem dnevnik.... u njima su sacuvane i ulaznice iz vozova,muzeja,preovano cvece,cestitke, poruke .... bogatstvo

    zahvalna sam mojoj sklonosti da pamtim kao slon, i pamtim naravno lepe uspomene... i one ruzne vremenom postanu manje ruzne , prebojim ih ... verovatno da bi ih lakse podnela...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails