Friday 27 September 2013

Najbolji šampinjoni

Ne tako davno, bila sam i ja mlada i neiskusna domaćica. Sveže udata, sa malim detetom koje mi se stalno vrtelo oko nogu, mužem gurmanom koji se navikao na maminu ukusnu hranu reših da se i sama otisnem u kulinarske vode. Iako sam tip žene koja voli da udovoljava mužu i njegovom stomaku, želela sam pre svega da se moja kuhinja tj. kuvanje razlikuje od svekrvine. Požela sam da kuvam jela koja nisu neophodno klasična i teška. Čak sam se i tada vodila devizom: brzo, lako i ukusno. Moj muž je na vreme bio opomenut sa moje strane da neću biti klasična grčka domaćica koja će kuvati  od ranog jutra do podneva kako bi napravila musaku ili napunila paprike i tako svakog, bogovetnog dana...mmm, ne. Not me.
Elem, pored toga što sam puno toga naučila od svekrve, meni to nije bilo dovoljno. U mojoj debeloj braon svesci sam zapisavale sve njene fore i male tajne, prepisivala sam recepte iz njenih starih svezaka, a činila sam isto svaki put kada bih bila u Srbiji kod roditelja . Gutala sam kulinarske emisije, "Najdželine zalogaje" na B92, a u Grčkoj, oh divote!,  su se na jednom kanalu emitovale epizode kulinarskih emisija poznatih američkih TV-kuvara: sjajna Giada de Laurentiis, Rachel Ray, Emeril Agasse,Michael Chiarello. Manično sam zapisivila sve ono što mi se činilio zanimljivim , a moja debela, braon sveska se za relativno kratko vreme ispunila receptima. Ono što me je posebno privuklo je činjenica da su ovi kuvari pravili jednostavna jela koja su dobijala svoj ukus dodatkom začina, mirisnih začinskih trava,  raznoraznih vina. Sve je bilo nekako sveže i mirisno, bez preterane obrade i komplikacija.  Mogu sa ponosom da tvrdim da sam skoro SVE recepte iz  sveske probala. Neki su dobri, a nekima nisam oduševljena. Nekim se stalno vraćam. To su recepti koje ću uvek spremati. Postoje jela, kolači,salate, prelivi, za koje se obavezno konsultujem sa sveskom.  Tu je recept za jedno brzo i lako jelo koje jako često spremam. Apsolutno je fantastično i kod svih izaziva oduševljenje. Zapisala sam ga gledajući emisiju "Entertaining Napa Style" koju je vodio kuvar Michael Chiarello. S obzirom da je stigla jesen, mislim da je krajnje vreme da podelim sa vama ovaj recept. Ovo je po meni najlepše doba za pečurke: mirišu na zemlju, vlažnu šumu, sušeno lišće.  Mirišu mi brate...na jesen! Moja deca ne jedu šampinjone, ali ja ovo uglavnom spremim za nas dvoje ili za prijatelje. Onako, da uživamo.

     (u startu je dobio odličnu kritiku-"fantastično")


Najbolji šampinjoni 



700 grama šampinjona-dugmića očišćenih (nemojte ih prati, obrišite ih pažljivo papirnim ubrusom, ako su šampinjoni veći isecite ih na pola ili četvrtine u zavisnosti od njihove veličine)
6 kašika maslinovog ulja 
3 kašike putera/maslaca
1 kašika sitno seckanog belog luka
1 i po kašičica seckane sveže majčine dušice/timijana (ukoliko nemate sveže upotrebite pola kašičice suve majčine dušice)
2 kašike sveže ceđenog soka od limuna
pola čaše belog vina
1 kašika seckanog svežeg peršuna (moraću da insistiram na tome da upotrebite svež)

Postupak:

U velikoj šerpi ili dubljem tiganju zagrejte ulje, dodajte pečurke i ne mešajte ih. Pustite ih da dobiju zlatnu boju, ukoliko ih mešate, ispustiće vodu i počeće da se kuvaju. Mada, ukoliko se to desi, neka vas to  ne obeshrabruje.
Kada se pečurke karamelizuju, promešajte ih i dinstajte ih jedno 5 minuta.
Dodajte puter/maslac i dinstajte ih dodatnih 5 minuta dok ne dobiju finu, tamno-braon boju.
Posolite ih, pobiberite i dodajte beli luk. Posle 2 minuta, dodajte majčinu dušicu, limun i belo vino. Kuvajte šampinjone sve dok ne ispari sva tečnost. Na kraju dodajte peršun i poslužite toplo.

Želim vam da se lepo odmorite i provedete ovog vikenda. Zapišite od sada ovaj recept u vašoj svesci. Napravite ove šampinjone i dozvolite da postane vaš omiljeni način spremanja šampinjona. 


2 comments:

  1. Mmmm...ovo zvuči (a i izgleda) jako ukusno. Da znaš da ću sutra probati :) Hvala!
    Osim mališe svi obožavamo šampinjone....

    ReplyDelete
  2. Zvuči odlično, sve mi se čini da će završiti u mojoj maloj bilježnici s receptima :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails