Friday 19 October 2012

Testo za picu od integralnog brašna

Sinoć sam rešila da upotrebim brdo šunkice koja je ostala u frižideru i kačkavalj koji moja deca jedino jedu ukoliko je na pici time što sam napravila...picu. S obzirom da moja mlađa kćer, kao što sam već napisala u ovom postu ne voli integralni hleb pokušavam da integralno brašno upotrebim  za neke druge pečene đakonije kao što su mafinsi, kolači ili pice. Do sada sam bezbroj puta pravila picu, ponekad sama umesim testo, a često kupim gotovo, zamrznuto u supermarketu. Pronašla sam ovaj recept za testo u kome se koristi  belo i integralno brašno. Ono što sam želela da postignem je to da što više liči na "normalnu" picu, ali da bude malo hranljivija. Ne želim da steknete pogrešan utisak i pomislite da što god da spremim i napravim moja deca i muž polude za tim. Često se dešava da neki kolač, jelo i bilo šta drugo pojedem samo ja i niko drugi, međutim, ova pica je po rečima moje porodice "najbolja koju smo ikada jeli". Uvek imajte na umu da je sve stvar ukusa, ali ipak moram da insistiram na tome da probate ovaj recept i odlučite sami.  Krajnji rezultat je krckavo, tanko i ukusno testo koje u kombinaciji sa vašim omiljenim filom za picu može biti pun pogodak. Ja lično najviše volim najjednostavniji mogući topping: mocarelu sa svežim paradajzom, moja deca vole isključivo kačkavalj (koji inače ni u ludilu drugačije ne stavljaju u usta) i sos od paradajza, a muž voli picu na kojoj ima svega, od slanine, kačkavalja, pečurki do zelene paprike.


Testo za picu od integralnog brašna

Od ove mere dobijate 4 manje pice prečnika 23 cm, za otprilike 4 osobe. Slobodno duplirajte sastojke. Ja sam testo pravila u aparatu za hleb na programu "pizza dough", a naravno nije uopšte teško umesiti testo ni tradicionalan način tj. ručno. Ja sam se malo ulenjila, moram da priznam:


  • 1 kesica suvog kvasca
  • 1 1/3 šolje mlake vode
  • 2 šolje integralnog brašna
  • 2 šolje belog brašna
  • 1 kašika maslinovog ulja
  • 1 kašika meda (ukoliko ne želite med, stavite kašičicu šećera)
  • 1 1/2 kašičice soli

Postupak

1. Pomešajte kvasac sa vodom u činiji i ostavite oko 5 minuta da smesa "zapenuša" tj. da krene kvasac da deluje.
2. Stavite brašno i so u jednu veliku činiju i promešajte.
3. Dodajte ulje i med u mešavinu vode i kvasca. Promešajte.
4. Ove tečne sastojke dodajte u činiju sa brašnom i mesite dok ne dobijete glatko testo oko 10 minuta. Dodati brašno po potrebi da se testo ne bi lepilo.
5. Napravite loptu od testa i premestite je u sud koji ste premazali uljem. Pokrijte i ostavite testo da nadođe jedno sat vremena.
6. Zagrejte rernu na 200 stepeni C.
7. Premestite testo na pobrašnjenu radnu površinu i mesito ga jedno 15 sekundi. Isečite testo na 4 jednake lopte, istanjite svaku loptu u manji disk i ostavite ih da nadođu još jedno 5 minuta.
8.  Svaki disk oklagijom i rukama istanjite u krug prečnika 23 cm. Poželjno je da testo bude tanko kako bi nakon pečenja bila krckavo.
9.  Izbodite testo višuljkom na nekoliko mesta. Pecite ovako istanjeno testo u plehu za picu oko 5 minuta. Izvadite iz rerne, stavite fil po želji i pecite još jedno 10 minuta. Ja sam prvo stavila sos od paradajza sa narendanim parmezanom i origanom i šunkicu, pekla jedno 5 minuta, zatim sam preko ovoga stavila kačkavalj i origano i pekla još 5 minuta.
10. Služiti.

Na picu možete staviti: marinara sos, pesto, mocarelu, parmezan, povrće, salamicu, itd. Testo se istanjeno u diskove može zamrznuti  i vaditi po potrebi.

Ostatak pice  je bio deo ćerkine užine. Sliku možete videti ovde.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails