Saturday 1 September 2012

Dip (umak) od cvekle i oraha i bajne kuglice od suvih kajsija


Prošle subote sam kupila cveklu na pijaci. Nisam odolela, jer ju je bilo svuda, a pravo da vam kažem, dosadile su mi klasične letnje salate od paradajza i krastavca. Uostalom, trenutno sam na misiji: želim da u porodici jedemo što više "prave hrane" (o ovome ću u sledećem postu) koja uključuje što više povrća i voća, a malo (i ako je moguće NI MALO) industrijski prerađene hrane.  Obično cveklu jedemo kuvanu sa malo maslinovog ulja, belog luka i sirća. Ovoga puta sam htela da probam nešto drugačije. Palo mi je na pamet da ukombinujem cveklu sa orasima i nakon malo traženja po netu našla sam savršeni recept za umak (dip) koji možete jestu uz pitta chips, bake rolls, zapečene tortilje, običan čips, ja sam ga čak mazala na integralni hleb za večeru! "Mesožderima" predlažem da dodaju i malo kuvane piletine u recept, ako baš moraju. 


Dip (umak) od cvekle i oraha

Potrebno vam je:

250g kuvane cvekle
1-2 čena belog luka
1 veza peršuna
50g očišćenih oraha 
3 kašike maslinovog ulja
2 kašike vinskog sirćeta 
so i biber po ukusu
Postupak: Stavite sve sastojke u food processor, blender ili Multi (secko), mešajte dok ne dobijete pastu. Dodajte još soli ili sirćeta po želji. Služiti kao umak. Njami!

 Neki od vas znaju da sam krenula u avanturu (i izazov) koja se zove "život bez rafinisanog šećera". Već nešto više od mesec dana ne jedem nikakav šećer i osećam se odlično! Počela sam ponovo da uživam u voću bez koga ne mogu započeti dan. Svakoga jutra za doručak napravim sebi smoothie od banana, pomorandže, jagoda, čega god imam pri ruci i moram reći da je neverovatno koliko je moj organizam zahvalan na tolikoj divoti prirode! Imam mnogo više energije i NAPOKON mi  više nije potrebna popodnevna dremka. Aktivna sam preko celog dana i sigurna sam da je tome doprinelo menjanje načina ishrane. S obzirom da sam veliki ljubitelj slatkiša, polako otkrivam raznorazne poslastice koje mogu da utole tu moju strast. Malo eksperimentišem, malo se igram, ali uglavnom se trudim da sve što jedem bude sirovo ili osušeno, ništa ne kuvam niti pečem. Želim da slatkiš bude optimalno zdrav.  Znajući da je ono što jedem dobro za mene,  osećaj krivice više ne postoji. Zbog toga želim da sa vama podelim jedan brz, zdrav i lak recept za kojim sam apsolutno luda.


Kuglice od suvih kajsija 

Za ovaj recept će vam takođe biti potreban secko ili neki drugi aparat za usitnjavanje.
Potrebne su vam iste količine suvih kajsija i nepečenog oraha, badema ili indijskog oraha. Ja sam upotrebila kombinaciju sva tri: šolju suvih kajsija i šolju suvih plodova. Dodajte 2 kašike kokosa. Usitnite u secku dok ne dobijete smesu koja će imati tu i tamo parčiće kajsija i oraha (da ne bude skroz nalik na pastu). Pravite kuglice i valjate ih u kokos. Možete praviti kombinacije sa bilo kojim drugim sušenim voćem.

Uživajte u vikendu! Čuvajte se i volite!

6 comments:

  1. "Imam mnogo više energije i NAPOKON mi više nije potrebna popodnevna dremka"- vec neko vreme unazad razmisljam o ovoj temi... stalno sam nesto mrzovoljna, umorna,nemam energije.Da li su to godine,nacin ishrane,mozda sam postala alergicna na neku vrstu hrane ne znam.Ali nesto moram da preduzmem
    Hvala ti sto delis ove divne recepte sa nama, obavezno cu ih probati


    ReplyDelete
  2. Draga Marija, ja već više od meseca dana ne spavam popodne, a aktivnija sam više nego ikada. Probaj da izbaciš šećer i slatkiše iz ishrane. na početku će ti biti teško, ali pokušaj da sebe zavaraš zdravim slatkišima (kao ovim za koji sam dala recept, samo pazi, suvo voće ima dosta kalorija kao i orasi, treba jesti umereno), jedi voće ujutru, preko dana i uveče umesto nekih drugih stvari za koje smatraš da nisu dobre za tebe. Na primer, ja ujutru pojedem dosta voća, ručak mi je normalan, sa tim što pojedem vrlo malo mesa i puno sveže salate, za užinu pojedem voće, a gledam da večeru pojedem do 7 satu uveče i to nešto lagano. Ako nisi do sada jela mnogo voća, a jedeš dosta slatkih stvari (kolača, keksa i sladoleda) ono ti na početki neće imati nikakav ukus, jer si navikla na šećer. Vremenom (kao meni sada) voće postaje prava poslastica i nećeš moći zamisliti dan bez njega! Ja sam danas za dezert, stavila u blender 4 urme, malo oraha, ciemta i stavila u činiju. Preko sam stavila rendanu, slatku jabuku, posula sve cimetom. To je bio moj dezert koji sam u slast pojela bez i malo osećaja krivice. Ranije nisam mogla da zamislim dezert koji nije sladoled ili neki čokoladni kolač, a danas mi je sama ideja neprivlačna, jer znam koliko te stvari nisu dobre za mene. Svima bih preporučila što više da unose sveže voće i povrće. NIšta ne gubiš (sem kilograma), a dobijaš toliko toga: energiju, blistavu kožu (jesam li spomenula kako mi svi govore da sam se prolepšala: "šta si to uradila sa sobom?"), radost, elan i želju za kretnjom. Kada mogu ja, onda može bilo ko!

    ReplyDelete
  3. Nije meni voce strano,naprotiv bas ga volim i jedem svakog dana,meso vrlo malo,puuuno mlecnih proizvoda,salate su mi pola rucka,ne hranom se ja lose,ali ti slatkisi... kao i ti nekada,to je neka "tajna veza",ja kafu ne mogu ujutru bez njih da popijem...mada sam to ranije pricala i za cigarete:)Kad su promenili onu "Sweet" cokoladicu ,ako se secas ( mislim da ju je Pionir proizvodio,to je bio moj doping za svaki ispit,moj pocetak dana )takvo savrsenstvo je nestalo... koja tuga :)))
    Cokolade me vise ne privlace,nijedan sladak proizvod na rafovima u prodavnicama , ne, za tim nisam luda , ali za kolacima koje pravim , svim novim i starim poznatim...mmmm , e njima ne mogu da odolim
    Ali definitivno cu probati tvoje recepte i krenuti tvojim stopama.Ceka me period gde ce mi sva moja energija biti potrebna a nova pozeljna.
    p.s. jel pravis svojoj decici one "stare "kolace,i ako ih pravis da li ih bar malo probas:))?

    ReplyDelete
  4. Već dugo nisam ništa pravila, ali sada kada kreće škola(u Grčkoj počinje 11. septembra) i počinje hladnije vreme verovatno ću tu i tamo da im napravim po koji,za užinu ili za kući, uz mleko. Obožavaju galete (bakin kolač) i kolač od šargarepe, šteta bi bilo da im tu i tamo ne napravim. Inače, strast prema slatkišima imam samo ja, deca mi obožavaju voće (podsećaju me na mene kada sam bila mala), tako da mi i ne traže da im mesim kolače. JOš uvek jedu sladoled, kome uspešno odolevam. Mislim da ću morati neko vreme da još malo apstiniram, da bih mogla jednog dana da pojedem neki slatkiš i da naučim da se kontrolišem, npr. da pojedem parče kolača i da to bude sve, a ne da smažem ceo kolač!

    ReplyDelete
  5. Bejbi, nemaš pojma koliko sam se prijatno iznenadila listajući tvoje aktivnosti u poslednje vreme. Pretpostavljam da si primetila da me nema zadnjih meseci ;), zato i pojma nisam imala da si napravila TAKAV korak! Čestitam ti od srca, mnogo, mnogo mi je drago! Do skoro si izbacivala uglavnom neke "mesnate" recepte, zvučalo je sočno i ukusno, ali... Čitala sam ih baš u vreme kada sam ja proučavala sirov način ishrane, (možeš sada da zamisliš u koje dve krajnosti su mi misli lutale :)). Ja ovaj tvoj čin mogu samo da nazovem - PROSVETLJENJE! Još ako bi se informisala malo (ako već nisi) o sangejzingu, iliti sunčarenju, mislim da bi zaokružila svoj put ka zdravom životu. Love You Dorsy <3

    ReplyDelete
  6. Hvala, Dudsy-baby, kao što vidiš miracles do happen! I dalje sam u fazi izučavanja, osluškujem moje telo, tražim, istražujem, znaš i sama da je to proces, ja barem ne mogu ništa "preko noći". Puno toga želim da promenim i čim se sretnemo na chat-u i budemo imale vremena pričaćemo o tome. Ako se ne približimo više prirodi, izgubićemo i nju i naše zdravlje. Love you 2 i čuvajte mi se!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails