Monday 13 February 2012

Šta žene misle o Danu zaljubljenih?


Dan zaljubljenih ili dan Svetog Valentina kod mnogih budi neodoljiv osećaj antipatije i otpora. Smatra se da je to pokušaj da se ponovi i produži praznična potrošačka groznica koja je vladala u vreme novogodišnjih praznika, to je "jedinstvena" šansa da se još jednom potroši novac na besmislene poklone, srculenca, čokoladne bombonjere i plišane mede i da se muškarci iskupe za sve svoje grehe i "nepravde" izmišljene (i one stvarne) u mozgovima žena. Sv. Valentin je za neke druge mučno podsećanje na usamljenost i čekanje da svane sledeći, "normalni" dan.
Dok sam planirala i osmišljavala ovaj članak pala mi je na pamet ideja da u njega uključim razmišljanja drugih žena na ovu temu. Šta one misle o ovom danu, kako zamišljaju idealni sastanak, koji je njihov omiljeni citat, pesma, knjiga ili film na temu ljubavi i na kraju, šta preporučuju onima koji će taj dan provesti sami? Iskreno da kažem, prijatno sam se iznenadila njihovim pozitivnim stavom, verom u ljubav i lepotu. Očekivala sam više negativnosti i nezainteresovanosti, ali odgovori su me usrećili, ulili nadu. Uživala sam čitajući ih i jedva sam čekala da ih podelim sa vama. Romantika živi u srcu žene, nama je ona, ma koliko god bila kliše i predvidiva, veoma potrebna.

Ljudmila Janković Gubik, profesor engleskog jezika i novinar
~Za mene je ljubav smisao zivota, pa slavim sve što ima veze sa njom, a Dan zaljubljenih, Valentinovo, Sveti Trifun, simboliše ljubav i zaljubljenost. Ja gledam smisao i simboliku tog dana, a ne ulazim u komercijalizaciju i eksploataciju istog. Neka taj dan svi budu sa svojim ljubavima i neka svet bude ružičast bar tada...Kako zamišljam moj idealan sastanak? On i ja na krovu sveta, gledamo zalazak sunca, pijemo šampanjac i jedemo jagode... Oko nas samo priroda, cvrkut ptica i negde daleko šum vodopada... Reči nisu potrebne, samo njegove tople oči, koje kažu sve... "Ljubav odoleva vremenu koje sve otima. Nikada nije istinski voleo onaj ko misli da je ljubav prolazna" (Johan Volfgang fon Gete) je jedan od mojih najomiljenijih citata, a za one koji su sami imam jedan savet, onako od srca: Nikada nemojte prestati da verujete u ljubav !!! Osmislite sebi taj dan i zaljubite se ponovo u SEBE !!!


Jelena Hudak, vaspitačica
~Mislim da bi ljubav trebalo proslavljati svakog dana, ne kupovanjem poklona i cveća, već malim znacima pažnje koji čine da ljubav traje. Dan zaljubljenih je jos jedna prilika za romantiku i nežnost. Poslednjih godina ovaj praznik je popularizovan do krajnjih granica, pa i manje pažljivi muškarci imaju priliku (ili su prisiljeni?) da pokažu svoju "mekšu" stranu. Lično, volim sve praznike i prilike za slavlje, tako da slavim i Sv. Valentina! Idealni sastanak za mene ne postoji. Dok god smo voljena osoba i ja skupa, sve je idealno, ma gde da smo, i ma šta radili. Ako bih se morala odlučiti za lokaciju, volela bih da budemo u nekom restorančiću, gde je atmosfera intimna, muzika i svetlo prigušeni, a vino dobro- savršena uvertira za noć koja sledi! Po meni su pesme "She" od Elvisa Costello i "Wicked games" od Chris Isaak-a prava oda ljubavi prema jednoj ženi. Obožavam knjigu i film "Ponos i Predrasude" sa Colin Firth-om u glavnoj ulozi. Takođe, potpuno se slažem sa rečima Duška Radovića: "Ko ume da voli, ne bi trebalo ništa drugo da radi." Za one koji će taj dan provesti sami imam savet.
Ne gubite nadu da ce vam se ljubav desiti, jer ne pronalazite vi ljubav, već ona vas. Ne ostajte sami kod kuće 14og februara, već izadjite nekuda sa društvom i uživajte. Možda baš tu noć sretnete nekog ko će vam ulepšati predstojeće dane i... noći.

Biljana Ostojić, profesor matematike
~ Iskreno rečeno, nisam pristalica masovnih proslava zaljubljenosti i ljubavi. Isuviše mi je to komercijalizovano. Ali ok, kao i većina ljudi tako i ja bih volela da taj dan provedem sa mojim dragim. Savršeni sastanak zamišljam vrlo jednostavno: šetnja po gradu (parku, keju, u gužvi, bez gužve, apsolutno nije bitno), smeh, glupiranje, držanje za ruku, ljubakanje...samo on i ja. Ništa više od toga nije potrebno. Eto, to je za mene savršen sastanak. Opisati ljubav stihovima? Jedna od mojih najomiljenijih ljubavnih pesama je "Da te volim" od Aleksandre Kovač. Ona to mnogo bolje od mene radi, pa zato citiram njene stihove:
Ti si moja ljubavna pesma,
Moja prva misao,
Kad me jutro probudi,
Ti si potreba i smisao.

Ti si tim za koji oduvek,
Iz sve snage navijam,
Mnoge žene lude za tobom,
A ti meni pripadaš.

Da te volim malo je reći,
Ti si moj par pod zvezdama,
I ja ništa ne bih znala o sreći,
Da te još nisam pronašla.

Ti si moja životna ljubav,
Neko ko me zagreva,
Kad je hladno i svuda je tama,
Ti si svetlost jedina.

I mada znam da ponekad sumnjaš,
Iz nekih starih razloga,
Ti si poslednji na ovom svetu,
Koga bih ikad izdala.

Nije bitno da li ćete 14. februara biti sa voljenom osobom ili ne. Ako imate voljenu osobu a niste u mogućnosti da tog dana budete sa njom, odredite samo vaš "dan zaljubljenih" onog datuma kada vama odgovara! Zašto mora biti baš tada? Ako trenutno nemate voljenu osobu, bitno je da ne gubite veru u ljubav, jer ona je tu negde oko vas. I da, naravno, tu je i onaj kliše: "Pojaviće se kad se najmanje nadate." Ja u to verujem!

Đurđija Međed, slikarka
~ Mislim da je ovaj praznik jedan od retkih koji zaista zaslužuje veliko praznovanje. Praznuje LJUBAV, nešto bez čega je teško zamisliti lep život. On je bitan a nadasve potreban, kako bi se dvoje zaljubljenih ili onih koji su u vezi podsetili najlepših osećaja i tog dana posvetili jedno drugome. Verujem da dobar provod toga dana sa voljenom osobom ostavlja lepe tragove na duži period. I zato je dobro što taj datum, kao slava ljubavi, postoji. Idealni sastanak zamišljam ovako: boravak na planini u nekoj brvnari uz pucketanje vatre iz kamina. Večera totalno drugačija od ostalih, nešto egzotično, nešto što oboje nismo okusili do tada, neko lagano alkoholno piće koje se “pijucka”... Lagano i umereno kako bismo nakon hrane sa lakoćom plesali uz našu omiljenu muziku… Posle večere, topla kupka sa upaljenim svećicama sa svih strana i mirišljavim kupkama, a onda onako mirišljavi i siti vodili bismo ljubav cele noći, dok se ne bismo zagrljeni uspavali. Što više razmišljam, teže mi je da se odlučim za jednu knjigu ili jedan film.. Zato evo jedne pesme koja je nekako isplivala iz mora drugih ljubavnih… Za sve zaljubljenike u ljubav- Lenny Kravitz, I belong to you. Onima koji su sami predlažem dve opcije. Da se te večeri opuste i, ili izluduju sa svojim single prijateljima negde u nekom klubu, ili da veče provedu uz omiljeni film i neki od slatkih rituala koje sami sebi možemo da priuštimo. I naravno, sa nadom u srcu da će sledeći praznik provesti u dvoje, uživaju u svakom momentu.

Anđela Vučković, gimnazijalka
~ Mislim da treba ispoštovati ovaj dan i obeležiti ga sa voljenom osobom. Nekako ta večera u dvoje bude jako romantična i posebna. Mada, kada se dvoje vole, svaki dan im je 'dan zaljubljenih'. Meni je idealno bilo kada sam se lično ja potrudila da spremim večeru (i bilo je jako ukusno), upalila puno, puno svećica i dočekala svog dragog. On se prijatno iznenadio, a ja sam bila ponosna na svoje kulinarske sposobnosti. To je za mene nešto jako romantično. Pesma "Moje oči pune ljubavi" od Nine Badrić nekako najbolje opisuje mene zaljubljenu:
Jednom sam sanjala
svoju malu bajku punu osmjeha,
našu kuću pored mora, ti i ja,
tvoje ruke među mojim prstima...

Jednom sam maštala
da ću samo s tobom biti sretnija,
da me tamo čeka nebo ludila,
cijeli život s tobom bih se budila...

I otkud sad ti za kraj...

Sada znam da je mome srcu nebo granica
tvoja ljubav mu je zadnja stanica,
više se ne bojim otkad tebe poznajem...

Ti si taj, moja duša samo tebe osjeća,
neka stane cijeli svijet i pogleda
moje oči pune ljubavi...

Moje oči pune ljubavi...

Onima koji su sami poručujem da se snabdeju velikom zalihom kokica, da naprave omiljeni kolač i da u toploj sobi uživaju u nekom dobrom filmu, po mogućstvu da bude komedija. Idealna kombinacija!

Slađana Stevanović, komercijalni tehničar
~ Mislim da je to divan dan za sve one koji vole i koji su voljeni, ali smatram da ljubav treba da se pokazuje i dokazuje svakog dana...ljubav treba hraniti, bogatiti, čuvati i negovati. Ljubav treba gajiti u duši i srcu.Idealan sastanak? Nije ga teško zamisliti: mala kućica na planini, kamin, topla soba i divna romantična muzika. Reči "zaljubljeni su samo oni koji trčeći po snegu ne ostavljaju tragove" po meni najlepše opisuju kako je to biti zaljubljen, ali vam moram pokloniti i delić iz moje omiljene knjige "Rebeka" koju je napisala Dafni di Morije: "Kakva srećna što se groznica prve ljubavi ne dobija više puta! Jer je prva ljubav groznica i teret, ma šta o njoj rekli pesnici...". Usamljeni neka pronađu utehu u toplom ćebetu i udobnom krevetu, po mogućstvu isključiti telefone, zamisliti tople predele i osetiti ako se ikako može miris mora ...

Jednoga dana, jedino što će nam ostati su sećanja na te momente ili kajanje što ih nismo dovoljno stvarali. Treba slaviti život, ljubav, prijateljstvo, tražiti razloge, prilike, ulagati u vezu, ponekad malo preterivati, zahtevati. Nikada ne treba prestati verovati u ljubav, nadati joj se, prizivati je pozitivnim stavom i željom da se doživi. Uživajte u najkičastijem prazniku na svetu- Danu zaljubljenosti. Bili sa voljenom osobom ili ne, naučite prevashodno da volite sebe, jer jedino tako ćete moći celim bićem da volite druge.

2 comments:

  1. Dragana Djordjevic14 February 2012 at 08:24

    Volim taj dan....iako u poslednje vreme i nemam bas priliku da budem sa voljenom osobom, trudim se da bar na daljinu koja nas deli i mozda i spaja, budem vesela i srecna. Ljubav je sama po sebi lepa, voleti znaci biti ispunjen i zelela bih da svaki dan bude dan zaljubljenih.Ako se sami potrudimo mozemo to i urediti tako da nam svaki dan bude kao praznik...lepim, pozitivnim mislima, ljubavlju prema voljenom bicu, prema svima i svemu oko nas....pozitivnoscu.
    Da mogu, sutra bih bila sa svojim voljenim na nekoj plazi, samo nas dvoje....sa morem i peskom... setali bi i drzali se za ruke...pricali, smejali se, zaboravili na vreme i stvarnost.
    Mika Antic...moj omiljeni pesnik o jednoj takvoj setnji...kaze ovako:


    O CEMU PRICAMO DOK SETAMO


    O cemu pricamo dok lutamo
    u predvecerje gradom?
    U stvari:mi samo cutimo...cutimo
    i gledamo se kradom.
    U stvari mi se u sebi pitamo
    nesto sto nikom nije jasno.
    Sanjarimo i skitamo...skitamo
    i katkad smrknemo glasno.
    A kad se nebo skoro vec smraci
    i od svetiljki grad pozuti
    odjednom znamo sve sta znaci
    to sto se ovako cuti.
    U stvari mi to u sebi slutimo
    reci narasle u bezmerje,
    pa nam je dosta i da cutimo
    i lutamo kroz predvecerje.

    ReplyDelete
  2. "Najviše te želim
    sa svim tvojim manama.

    Želim te, kad ne znaš,
    kad ne umeš, kad nećeš…
    kad ne možeš!

    Nemoj pogrešno da me shvatiš,
    ali samo takvu te želim…

    Savršenstvo je za izložbene primerke
    i kolekcionare.
    Nesavršenstvo je za majstore
    i alhemičare…

    Kao kada detetu daš
    komad drveta…
    to drvo će postati
    i puška, i brod,
    sablja, magično žezlo
    i sve skriveno i čarobno
    u šta se može
    pretvoriti…

    Ali ako mu daš
    savršenu igračku,
    ona će biti uvek
    samo igračka
    namenjena
    toj jednoj igri…

    ili će mu dosaditi
    ili će je polomiti

    polomiti da vidi,
    ima li išta
    magično, čarobno
    ispod, unutra, dublje

    polomiti da vidi
    “kako radi”

    polomiti da popravi
    to njeno - savršenstvo"

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails