Thursday 8 December 2011

Suve šljive sa bademom u čokoladi (posno)

Moj otac se nikada nije vraćao sa posla praznih ruku. Svaki put bi se pojavio na vratima sa nekom kesom na šta je moja majka, Piroćanka, uvek kolutala očima, gunđala i u sebi ko zna šta govorila. Naravno, ja bih kao neko nestrpljivo kučence, cupkala oko njega i čekala da vidim kakvo je to opet blago doneo sa sobom kući.
"E, ne da sam našao suvi vrat! A, pošto se ti buniš tebi nećemo ni da damo!", trpajući mi u usta parče suvog mesa šalio se moj tata na račun mame. Odobravajuće sam se smeškala.
Najviše sam volela kada bih svojim iskusnim okom spazila u kesi male bele paketiće zatvorene spajalicama. Znala sam šta se u njim krije, ali pošto sam bila dobro dete pojela bih na brzinu ručak i krenula pažljivo, sa činijicom u krilu, da otvaram bele papirne kesice: u jednoj bi bio kikiriki obavijen čokoladom, u drugoj lešnik takođe u čokoladi, a u trećoj (oh, divote!)- čokoladne grožđice! Stavila bih od svega po malo u moju činijicu i zatvarala se u sobu da na miru uživam u slatkoćama i gledam MTV.
U čokoladnim grožđicama sam posebno uživala: spolja pomalo tvrde od čokolade, a unutra meke i voćkaste. Čekala bih da se otopi tamni omotač u mojim ustima ne bi li posle uživala u mekoći sušenog voća.

I tako, sećajući se sa nostalgijom tih vremena, pade mi na pamet da napravim jednu brzu poslasticu koja će u sebe sadržati moje tri omiljene stvari (zapravo, imam više omiljenih stvari kada je u pitanju hrana, ali trenutno u vreme posta su ove): suve šljive, bilo šta iz porodice koštunica i čokolada. Htela sam objediniti tri vrste senzacija za moje nepce: nešto što se topi, nešto voćkasto i nešto krckavo. Čista ekstaza.
Ovo teško da je recept, s obzirom na lakoću pripreme. Više je ovo neki podsetnik na to da su ponekad najjednostavnije poslastice najlepše. Sve ono što isuviše odstupa od prirodnog i zdravog nas udaljava od izvornog ukusa sastojaka koji se gube u velikoj količini šećera, masnoće i brašna. Ponekad, organizam traži nešto prosto i čisto.



Otprilike se prave ovako:

Potrebno je:

100 gr crne čokolade za kuvanje (ako više volite mlečnu ili čak belu čokoladu slobodno probajte)

1 kašika meda

1 kašika ulja

oko 20-25 celih suvih šljiva bez košpica

isto toliko celih oljuštenih badema ili oraha

po želji, a ne mora, neki konjak ili brendi (25-50ml)


Postupak:

Stavite ceo badem unutar suvog ploda.

Istopite pažljivo u šerpici na tihoj vatri čokoladu zajedno sa uljem i medom stalno mešajući.

Na kraju dodajte alkohol (sipajte u neku lepu čašicu i srknite, za zdravlje) i dobro promešajte.

Ubacite suve šljive u šerpicu, po 5 komada svaki put i obavijte ih čokoladom. (Slobodno lizni, niko neće da te vidi...)

Vadite ih na masni papir za pečenje ili tanjir (ja sam ih odmah stavljala u šarene papirne korpice), čekajte da se ohlade i stavite u frižider da se stvrdne čokolada.

Možete isto tako pripremiti i suve kajsije.

Moje čokoladne poljupce sam malo posula kokosom i mlevenim bademom. Nisam čekala da se stvrdne čokolada, slikala sam ih odmah, onako nesavršene i sijackave, jer sam se bojala da će nestati pre nego što čokolada stigne da se stvrdne. I bila sam u pravu (mig).

Prijatno!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails