Friday 4 February 2011

Dan Samoljubavi

Bliži se onaj glupi i veoma komercijalizovani praznik poznat pod imenom Dan ljubavi ili Sveti Valentin. Znate šta se dešava na taj dan? Poznato vam je: svi jure u prodavnice , kupuju slatke plišane mede sa srcima ili jastučiće sa izvezenim "volim te", šolje sa srculencima, smešno neupotrebivu keramiku, cveće, a neka veća "srećnica" dobije parfem, komad nakita, seksi veš, bla, bla, bla. Postoji i jedan drugi dan, kladim se da niste ni čuli za njega. To je 13. februar- Dan Samoljubavi! A ja kažem ovako: eto, prilike, drage moje, da tog dana malo više volimo nas same, da sebi poklonimo ono što najviše želimo i uradimo nešto što će nam ulepšati taj dan, bez obzira na njegovu banalnost. Mogućnost razočarenja od prevelikog očekivanja da će vas iznenaditi vaš ljubljeni na Dan ljubavi postoji, a ako nemate ljubljenog- još bolje! Verovatnoća da budete razočarane ili ljute je ravna nuli! Zaista, postoji jedna osoba koju volimo najviše na svetu (ok, znam i decu, ali izostavimo sada njih) i istovremeno je ne podnosimo, izluđuje nas, ne možemo nikako izaći na kraj sa njom, nervira nas i kida nam živce (neko pored muža, momka, majke ili oca), ali ipak je....volimo. To smo mi same, zar ne? Ako ne umemo da volimo sebe nikada nećemo umeti da volimo i druge. Oh, koliko puta sam to čula, ali to je velika istina! Kako možemo voleti i naučiti da uživamo u prisustvu drugih i pružati radost, ako ni same ne znamo da se radujemo, uživamo i volimo život? Nemoguće! ~ Moja frizerka se sigurno pita da li sam živa ili možda pretpostavlja da sam se preselila na neki drugi kontinent? Razuveriću je time što ću sebe častiti (napokon) svežim farbanjem, šišanjem i jednim opštim samoulepšavanjem i neizbežnim samoobožavanjem...makar dok ne splasne frizura.

~ Na Dan Samoljubavi ću napraviti sebi neki limunasti, slatko- kiseli kolač, možda baš ovu tortu pored obavezne kupljene čokoladne torte, za druge, jer se moji ukućani na samu ideju slatkiša bez čokolade mršte, groze, prave face i nerviraju me. To je to. Rešila sam. Tog dana ću udovoljiti mojoj malenkosti (zvučim kao Jelena Karleuša, Bože sačuvaj!)

~ Udaviću sebe (i druge) apsurdnim ljubavnim filmovima, odvratno ljigavim pesmama koje ću posvetiti sama sebi u slučaju da se niko ne seti da to učini umesto mene!


Moj otac često govori: "Ako nisi za sebe, nisi ni za druge." Eliminiši krivicu i uživaj, razmazi samu sebe makar na jedan dan, a ako se ne desi ono očekivano razočarenje 14. februara , tim bolje, verovatno si to i zaslužila....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails