Wednesday 24 February 2010

Srećna lista

Da li nekada naiđe trenutak kada morate sebe da podsetite na lepe i pozitivne stvari u životu da biste se nekako otrgli od onog poznatog osećanja i reči " Ne mogu više!"?Neću pričati o stvarima koje su me rastužile, razočarale ili umorile, već ću ovde, sada, sa vama napraviti listu stvari koje me trenutno čine srećnom. Odavno sam rešila da naučim da na život gledam pozitivno. Ovo je neka vrste probe. Sećam se da sam čitajući "A woman speaks" od Anais Nin, naišla na njenu "teoriju" da očajanju i beznađu treba reći "NE" i sprečiti ih da preovladaju našim srcem,i to putem kreativnosti koja je neka vrsta interakcije između nas i sveta koji nas okružuje. Iako postoje stvari oko nas koje su van naše moći, mora postojati način, kreativni način, koji će za nas biti neka vrsta skrovišta ili ventila. Za mene je to ovaj blog, pa stoga, krećem sa listom stvari koje me čine srećnom:


~Pisanje ovog bloga. Manje jedem, bolje spavam, manje sam nervozna i ono što je najvažnije- stičem divne prijatelje i uspostavljam veze sa određenim osobama koje sam znala i ranije, ali im nikada nisam dala šansu da ih "upoznam".

~Činjenica da sam za mesec dana smršala 3 kilograma jednostavnim izbacivanjem slatkiša iz ishrane. "Slatkoće" su mi davale trenutnu navalu energije koja mi je mnogo trebala i koja bi naravno brzo splasnula. Pored toga, keksići i kolači punili su prazninu koju je načinila moja dugogodišnja frustracija i žudnja za "kreativnim izražavanjem". Rezultat? Nagomilavanje kilograma, neraspoložena i umorna mama.

~ Obnavljanje ljubavne afere između mene i voća, naročito jabuka, koje sam nekada puno jela i na žalost zamenila šećerom i brašnom. Moj bakalnik prodaje divne,sočne crveno-žute jabuke koje jedem sveže, sa posutim cimetom i zlatnim medom ili ispečene, punjene orasima, žutim šećerom, suvim grožđem i cimetom.

~ Čitanje blogova koje pišu, krase fotografijama i kreativnim delima neverovatno inspirativne žene. Listu mojih omiljenih blogova možete naći sa desne strane.


~ Gledanje kanala Viasat History, naročito biografske filmove. Pre neki dan je prikazan "Elizabeth David: A Life in Recipes", u kome sam beskrajno uživala.

~ Otkrivanje novih pesama i podsećanje na one koje sam nekada volela. Danas sam naletela na ovu prelepu i veselu pesmu. Kada je slušam, mislim na zelenu travu, sunce, balone, decu i smeh. "We have fallen down again tonight
In this world it's hard to get it right
Trying to make your heart fit like a glove
What it needs is love, love, love"

~ Brdo pomorandži koje smo dobili od naše divne prijateljice, koja je jedna od tri (uključujući i mene) Srpkinje u našem malom gradiću. Sveže isceđen sok- sunce i sreća u čaši.

~ Svakodnevne šetnje, od kada je otoplilo vreme, sa majkom, Eleni i Elpidom. Umesto da idemo u šetnju prema gradu, krenemo u suprotnom smeru ka prirodi-nema trotoara, ni prodavnica, nema automobila. Na samo par stotinak metara od nas, prostire se put okružen neobranim pomorandžama, maslinjacima, cvećem, napuštenim vikendicama, ah, a taj cvrkut ptica...moj omiljeni zvuk! Uživanje.

~Kuvanje. To me uvek čini srećnom. Nikada nije obaveza ili nešto što se "mora". Svu svoju ljubav ulažem u spravljanje toplog jela od svežih namirnica i znam da je ljubav, a ne neka posebna veština, zaslužna za blaženstvo za stolom.

~Veliko spremanje. Na mene deluje terapeutski. Danas je treštala Madonna, a ja sam brzim potezima brisala, ribala, usisavala i sređivala naše malo gnezdo, naše carstvo, moje utočište. Ulaganje napora u moj dom je za mene najveće zadovoljstvo.

~ Moj današnji, prvi čas kao teacher-ka u školici. Učili smo o Australiji, ponavljali prethodno naučene reči, preispitivali znanje o nepravilnim glagolima...the usual. Deca su slatka, nestrpljiva, nemirna, pomalo lenja...deca su...DECA!

~ Moj sivi, dugi, vuneni džemper koji miriše na Bvlgari Pour Femme parfem- ženstven, romantičan, miran, sunčan, tih i prolećan.


9 comments:

  1. Iznova i iznova me oduševljavaš :)
    Thnx!

    ReplyDelete
  2. Kiss, Djurdjija... i hvala....

    ReplyDelete
  3. Ti si jedno SAVRSENO bice..vratis mi osmeh na lice za tili cas..obradujes me svojim divnim bojama u tekstovima koje srices...tako lako..tako isrkeno sa puno puno puno LJUBAVI...osecam dok pises osemh na tvom licu..vidim srecu koja treperi oko tebe..Dora...zaista si srecna a i ja sto te ZNAM ..

    ReplyDelete
  4. Oh, Slađo, velike reči za nekoga ko ih ne zaslužuje. Ipak, hvala. Samo pokušavam da sebi vratim osmeh na lice kada stvari oko mene pokušavaju ono suprotno. LJubim te.

    ReplyDelete
  5. Vidis, ti apsolutno nisi svesna koliko vredis! Ne, ne mislim u nekom losem smislu, nego si previse skromna. Ima mnogo ljudi koji ti se dive (ukljucujuci i mene) i kojima MNOGOOO znacis. I ti, a sada i tvoji blogovi. Ljubim te. Bilja

    ReplyDelete
  6. Hvala, Biljče, ne znam šta drugo da kažem....

    ReplyDelete
  7. OK je sve, samo žuti šećer ne.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails