Saturday 27 February 2010

Misli obojene bojama Toskane


S obzirom da mi je danas raspoloženje primetno opalo, primetila sam da je moja mračna i negativna strana ličnosti pokušala da ispliva iz dubina moje duše. To se odrazilo na muziku uz koju sam jutros odabrala da otpočnem dan, namćorasti komentari su leteli i mrzovoljnost je bila očigledna. Ipak, moj "feel-good alarm" je proradio, pa je duboku, komplikovanu, rekla bih, monotonu muziku zamenio pitki, veseli i jednostavni zvuk. Reči "ne mogu" zamenilo je jedno "pokušaću" koje se na kraju pretvorilo u "DA! HOĆU!". Slike duševnih borbi, patnje, emotivnog pakla i suza su zamenile slike lepote življenja, sećanje na prijateljstva, muzika suncokreta, mirisi moje sanjane, meni (ne)dostižne Toskane, koju imam u srcu, jer su misli koje sam odabrala danas da mislim obojene njenim bojama.

Skinula sam tamne zavese sa prozora i zamenila ih belim, laganim i vazdušastim; sklonila pokrivač boje čokolade sa kanapea i pokrila ga zelenim sa ružinim pupoljcima, smestila jastuk boje terakote, sklonila tepihe i umesto njih stavila samo jednu stazicu jarke crvene boje.Trpezarijski sto krasi beli vez, žute banane i pomorandže u boji zalaska sunca. Jele su se sarmice od vinove loze u tanjirima sa nacrtanim grožđem, cvećem i jabukama, lomio se vrući hleb, pilo se rosé vino. La vita è bella.

Setih se onda da se radnja jednog od mojih najomiljenijih filmova, "Under the Tuscan Sun", dešava u sunčanoj Toskani. Aaaaah, Toskana....tamo vinogradi i maslinjaci na toplom, mirisnom vetru šapuću stihove Dante-a, kroz grane čempresa čuju se Pučinijeve arije iz Toske, na nebu iznad kamenog i plodnog krajolika oblaci crtaju Botičelijeve motive. Probudila se u meni davnašnja želja da odem u Toskanu na časove kuvanja i isprobavanje vina u jednoj od onih prelepih vila iz 13. veka.

Izbrisah reči "portrait of a lady" na youtube-u (divni, ali deprimirajući film i muzika) i ukucah "under the tuscan sun". Evo ih one slike o lepoti življenja, prijateljstvu, muzici suncokreta, mirisima sveže paste, o zvuku točenja Vino Nobile di Montepulciano-a u visoke, kristalne čaše....
Najednom sve je bilo lepo, lako, okupano zlatnim zracima, letela sam na notama Pučinija i osetila vetar koji nosi miris maslina. Nadam se da će da potraje...makar do sutra...


"They say they built the train tracks over the Alps before there was a train
that could make the trip.They built it anyway.They knew one day
the train would come.Any arbitrary turning along the way, and I would be elsewhere.I would be different.What are four walls, anyway?They are what they contain.
The house protects the dreamer.Unthinkably good things can
happen, even late in the game.It's such a surprise." (~Under the Tuscan sun~)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails