Tuesday 9 February 2010

Senzualni filmovi za Dan zaljubljenih

OK, OK, znam šta ćete reći:" Dan zaljubljenih je izmišljen od strane kompanija za izradu čestitki i čokolade i služi da nama, glupim ljudima, ulije neodoljivu potrošačku glad,a pre svega", rekao bi moj muž, "to i nije pravoslavni praznik". Ja ovde sležem ramenima i kažem : Pa, šta? Prvo, ne treba ovaj "praznik" shvatati t o l i k o ozbiljno niti smatrati obaveznim kupovinu skupih poklona.

Zašto da ne postoji jedan dan u godini kada dvoje zaljubljenih ljudi mogu proslaviti svoju ljubav i zašto da to ne bude baš taj dan? Meni je lično ta ideja prelepa i ne zanimaju me cinične i pesimističke izjave. Naravno, Dan Zaljubljnih može biti i posebno bolan, naročito za one koji su sami i nisu zaljubljeni ili još gore, nesrećno zaljubljeni, u tom slučaju, ozareno lice koleginice koja je upravo primila buket cveća od ljubljenog boli isto koliko užaren nož zabijen duboko u srce. To je ljudski. Bila sam i ja u toj situaciji. Svi ljudi žele da vole i budu voljeni. Zato smatram da taj dan ne treba da bude neukusno, javno izjavljivanje ljubavi sa grandioznim ispadima i skupocenim poklonima, zaista, tu se gubi smisao toga dana. Za mene je to prilika da tiho, intimno, u toplini našeg doma odvojimo par sati samo za nas, uz neku ukusnu večerinku, sveće koje inače retko palimo, nešto kremasto i čokoladno i uz nezaobilazni, senzualni, ljubavni film. Imam poruku i za one koji će biti sami na taj dan: ako čvrsto verujete da ćete upoznati ljubav, onda će vam se to i desiti. Znam da zvuči kao fraza iz Diznijevog crtanog filma, ali ja verujem u to, čvrsto i ništa ne može poljuljati moje uverenje!

1. "Henry & June" (1990)
Priča o ljubavnom trouglu književnice Anaïs Nin, legendarnog pisca Henry Miller-a i njegove harizmatične žene, June. Radnja se dešava tridesetih godina u Parizu i odslikava liberalni, boemski život umetnika. Film je veoma atmosferičan, erotičan, a fotografija fenomenalna. Moja omiljena scena je ona u kojoj Anaïs Nin prepričava san o June svome mužu nanoseći kapi parfema na slepoočnice. U njenim dnevnicima stoji da je nosila Mitsouko od Guerlain-a, parfem koji obavezno stavljam na sebe kada je čitam i kada gledam moj omiljeni film.


2."Stealing Beauty" ( Ukradena lepota, 1996)
Možda neuobičajen izbor za Dan zaljubljenih,ovaj film je oličenje senzualnosti, raskoši, zahvaljujući lepoti Liv Tyler koja je izvan ovoga sveta i prirode Toskane koja oduzima dah. "Stealing Beauty" je pun topline, prosto odiše atmosferom lenjih, italijanksih večeri i sporih, sunčanih buđenja punih nevine erotike. Film je studija atmosfere, prelepih prizora, ne bavi se preterano likovima niti se insistira na komlikovanim dijalozima. Samo treba uživati u scenama, muzici i hvatati tanane zavodljive vibracije koje će vas pratiti i posle odgledanog filma.

3. "Twilight"( Sumrak, 2008)
Dugo sam izbegavala da pogledam ovaj film duboko intrigirana manijom i pompom koje prate ovaj film i njegove nastavke. Naravno, knjige Stephenie Meyer o vampirskoj, romantičnoj tinejdžerkoj ljubavi su doživele ogroman uspeh među mlađom publikom, a o filmu da ne govorimo- pre projekcije samog, glumci u filmu su postali najveće zvezde i dobili iza sebe legije fanatičnih obožavaoca. Čista fantazija o nerealnoj i zabranjenoj ljubavi između zgodnog, krvožednog vampira i neugledne i stidljive tinejdžerke, nije baš tipičan film koji bi neko izabrao na Dan Zaljubljenih, ali, ko kaže da taj dan mora da bude "tipičan"? Ono što je mene osvojilo je zarazni elektricitet između Belle i Edwarda, ljubavne scene nabijene erotikom, čežnjivi, strastveni pogledi, dodajte na sve to malo krvi, dobre vampirske akcije i zgodne glumce, i ja sam već najveći fan. Scena u kojoj Edward, opijen mirisom krvi izbezumljeno zuri u Bellu sa poluotvrenim, krvavo-crvenim usnama, diže nivo živinog podeoka u visine!


4. "Like Water For Chocolate" (Kao voda za čokoladu, 1993)
Zabranjena, nesrećna ljubav, kuvanje, hrana, čokolada, dramatičan i tužan završetak. Šta tu ima da se ne voli? Obavezno imajte uz sebe hrpu papirnih maramica i nekoga da vas uteši. Sakrijte šibice. Onaj ko je gledao film, zna o čemu govorim...Remek-delo na melodičnom i strastvenom španskom jeziku osvaja svojim mirisima koji plove celuloidnom trakom.


5. Dangerous Liaisons (Opasne veze,1988)
Intriga, igre strasti, izdaja, hedonizam, moralne borbe i dileme, pasivno-agresivni seksualni rat, ljubomora, mnogo šminke i pudera, raskošni kostimi i prelepa scenografija. Nema greške. Film vas do kraja drži u napetosti,a predaja Madame de Tourvel (Michelle Pfeiffer) zavodljivom grofu de Valmont (John Malkovich)je, po meni, jedna od najtragičnijih, najsenzualnijih i najiskrenijih momenata u istoriji filma.


1 comment:

  1. Slažem se da će onaj ko čvrsto vjeruje u ljubav, istu i naći. Ja sam vjerovala i našla sam je, baš po mojoj mjeri :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails